NASA MarsXR Challenge mezi výherce se rozdělí 70 000 dolarů

NASA XOSS MarsXR Engine/Buendea
Virtuální realita byla poprvé experimentálně použita na počátku 90. let 20. století a dnes se běžně využívá pro simulaci a výzkum. Začátkem měsíce NASA vyhlásila soutěž, ve které vyzývá vývojáře, aby se zapojili do soutěže MarsXR a podíleli se na vývoji a testování prostředí ve virtuální realitě, která bude simulovat Mars a situace, se kterými bychom se na něm mohli setkat. Soutěžící tyto součástky, prostředky a scénáře musejí vytvořit pomocí Mars XR Operations Support System (XOSS) na Unreal Engine 5 od Epic Games. Soutěží se v 5 různých kategoriích a mezi 4 výherce z každé kategorie bude rozdělena peněžní odměna ve výši 70 000 dolarů. Do soutěže se může zapojit každý, a to registrací a stažením si programu NASA XOSS MarsXR Engine z Epic Games. V tomto programu, pomocí kterého se prostředí vyvíjí, je již na začátku, po stažení, zabudováno střídání dnů a nocí, realistické povětrnostní podmínky a gravitace, 400 km 2 realistického povrchu Marsu, obleky a vozítka. Jak jsme již výše zmínili, soutěží se ve 4 kategoriích. V první kategorii s názvem “Set up camp” (Stavba základny) mají soutěžící za úkol vytvořit součástku či scénář, který by astronauti měli vykonat nebo v případě součástky využít při stavbě základny. Například by mohli vytvořit scénář instalace solárních panelů či součástku, jako je box na nářadí pro kapalinové systémy. Dále se soutěží v kategoriích údržba, vědecký výzkum, průzkum a nebo v poslední kategorii můžete vytvořit co chcete.

NASA XOSS MarsXR Engine/Buendea
Tyto virtuální součástky a scénáře budou posléze využity na různé experimenty ve virtuální realitě. Soutěžící musí své projekty odevzdat do 26. června.
Obrázky: https://lh3.googleusercontent.com/